Rhetorica


Диалогова реторика – Andrew Potter – Interactive rhetoric for online learning environments

Андрю Потър, Университет Минесота, САЩ, 2004.

Диалогова реторика за обучаващи мрежови пространства

Резюме

Ограниченията в общителната модалност и диалога оказват влияние върху употребата на езика в мрежовото пространство, а на разговорно ниво езикът би могъл да бъде приспособен така, че да уравновесява мрежовите ограничения. Това е важно за обучаващите се в мрежовите пространства, които разчитат на писмено многословие, за да постигат своите образователни цели. Анализът на дискурса осигурява начини за разбиране на езика и неговата роля в мрежовото общуване. Авторът представя нов метод, наречен диалогова реторика. Диалоговата реторика е инструментално ориентирана форма на анализ на дискурса, която разглежда езика като инструмент и чрез употребата на езиците на риторичния анализ, разбира и използва мрежовия език по-сполучливо. Докато реторичният анализ обикновено се свързва с красноречие и писмени изложения, авторът твърди, че обучаващите мрежови пространства, неповторимо подхождат на този метод.

Основни понятия: компютърно-опосредствано общуване; международна компютърна мрежа (интернет); обучение в различно време; обучаващи мрежови пространства; реторика; диалогова реторика; информационна грамотност; анализ на дискурса.

Превод от английски – Виктор Чудилов

Andrew Potter – Interactive rhetoric for online learning environments

The Internet and Higher Education, Vol. 7, No. 3. ( 2004), pp. 183-198.

Sentar Inc., Suite 8, 4900 University Square, Huntsville, AL 85816, USA


andr


Вашият коментар so far
Вашият коментар



Вашият коментар